2007年7月5日

"Stranger Than Fiction"

I saw the DVD, "Stranger Than Fiction" yesterday. It was really good. This movie was nothing like other movies. Very unique and original. The script was excellent (I am no writer, but I thought the writings of "Karen Eiffel", the character in this movie, was quite sophisticated and elegant), Emma Thompson played her role quite well, and so were Will Ferrel and Dustin Hoffman. My poor vocabulary cannot describe it well, better than "they were great!".

Here is a very short synopsis:
Harold Crick was a typical (boring?) man whose life was very routine and controlled. One morning, he started hearing a woman's voice in his head, narrating his life! The voice was Karen Eiffel, the author who is working on her new novel, writing about Harold. She does not realize "Harold" is a real person. Harold does not understand why he is hearing all the narration; very confused because all the events are happening as she narrates... then one day, he hears this narration, "little did he know that events had been sent in motion that would lead to his imminent death". He freaked out to hear that he was going to die, so he started to look for this woman and what is really happening...

2 コメント:

匿名 さんのコメント...

ロスロリエンさんこんにちはー♪
私もこの映画をNZ行きの飛行機の中で観ました^^
まずタイトルに惹かれたんだけど
ストーリーの始まりも変わってて
「何だ何だ?」って思いながら
吸いこまれるように観ていきました。

ロスロリエンさんの感想にとっても共感!
私も今までに無い変わった映画で
面白ろいストーリーだな~って思った。
変わった人もいるもんだ^^
歯磨き回数カウントするとかetc(笑

おかげで飛行機の中退屈しないで済みました

Lothlorien(ローリエン) さんのコメント...

nacoさんも観たんですね!変わっていますよね、この映画。とてもユニーク。新鮮でした!

飛行機で見た映画で思い出したのですが、随分前にMatrixを日本に帰る便でみました。この時も、ものすごくユニークな映画だなぁ、と吸い込まれるように見てましたよ〜。

飛行機の中の映画って、たまに当たりの映画があって、そうすると時間があっという間に過ぎてくれて嬉しいですよね。特にここから日本は13時間ノンストップなので。。。